Мало хто знає, але в 60-х у Радянському Союзі "горбатий" ЗАЗ-965 цілком серйозно хотіли перетворити на спорткар на кшталт Porsche 911.

Так, 1963 року інженери знаменитого інституту Наукового автомоторного інституту та Московського інституту автомобільних кузовів створили легке елегантне спортивне купе, кузов якого дуже нагадував Ford Mustang. Тоді концепт-кар називали МКЗ-НАМІ "Спорт-900".

Керував проектом архітектор Едуард Молчанов.

Ось тільки масове складання ЗАЗ "Спорт-900" не сталося через складність із виробництвом склопластикових панелей кузова. Ще б пак, модель вийшла нішевою, дорогою, яку не змогли б собі дозволити пересічні громадяни СРСР.

Таким чином, всього було випущено п'ять чи шість представників цієї моделі. Відомо, що один їхній автомобіль, як і раніше, зберігається в інститутських гаражах, другий стоїть у місцевому музеї, а про решту нічого не відомо.

І ось під Москвою виявили один із занедбаних екземплярів, який планують реставрувати.

Відомо, що автомобіль "Спорт-900" отримав по капот бензиновий агрегат потужністю на 27 кінських сил разом із чотириступінчастою механічною коробкою передач. Цього цілком вистачає, щоб набрати швидкість 100 кілометрів на годину.

Машина важила 500 кг.

Крім того, чотиримісний автомобіль мав склопластиковий спортивний кузов. Водія та переднього пасажира розділяла висока центральна консоль, як у справжніх спорткарах.

До речі, в дизайні екстер'єру явно вгадуються риси задньомоторного купе Renault Caravelle і Volkswagen Karmann-Ghia.

Читайте також:

Аж гордість бере: ЗСУ зняли потужний ролик про захист України

Розриваються над головою: Путін наказав застосувати заборонені "пастки" МОН-50. Скидатимуть із дронів

За основу взяли Lancia Pentajota: як виглядав перший український автомобіль

Зробили далекого 1935-го року: як виглядав перший український електромобіль