Мало хто знає, але завод ЗАЗ радянський уряд розглядав виключно як виробника малолітражних легкових автомобілів ЗАЗ-965. А тим часом там були спроектовані непогані маленькі фургони, які залишилися в єдиному екземплярі.

На початку 1960-х у СРСР дуже гостро постало питання наявності у виробництві малотоннажних вантажних автомобілів для потреб народного господарства. Саме тому фахівці Запорізького заводу в ініціативному порядку розпочали роботу над власними легкими вантажівками вагонного компонування та ще й з повним приводом.

Активна робота над машинами розпочалася у 1961 році і до наступного року вже був готовий перший прототип, який отримав індекс ЗАЗ-970. Машина мала вагонне компонування та заднє розташування двигуна. Мотор об'ємом 0,9 літра та потужністю 27 л.с. забезпечував прийнятну динаміку, ЗАЗ-970 був здатний розігнатися до 70 км/год та перевезти близько 400 кг вантажу.

Відомо, що вантажівка ЗАЗ-970 стала відправною точкою для створення цілої серії автомобілів "Целіна", до якої увійшли вантажний фургон 970Б, вантажопасажирський фургон 970В та пікап 970Г.

▪️ЗАЗ-970Б - суцільнометалевий фургон, який мав вантажопідйомність 350 кг та корисний об'єм 2,5 м куб. Вантажний відсік відокремлювався від кабіни глухою перегородкою. Доступ здійснювався через двостулкові праві навантажувальні двері і через додаткову задню - над моторним відсіком, що виступав.

▪️ЗАЗ-970В – шестимісний мікроавтобус. Сидіння 2 і 3 ряди були складними, тому автомобіль був вантажопасажирським - при складених двох сидіннях міг перевозити 175кг вантажу, а при складених двох рядах сидінь - 350кг вантажу. У салоні був передбачений вентиляційний люк у даху, двері для пасажирів були лише одна — праворуч.

▪️ЗАЗ-970Г був розрахований на 400 кг вантажу. між осями. До речі, цей недолік був на всіх моделях.

Подальшим розвитком лінійки став випущений у 1962 році, ЗАЗ-971 , який був уже повнопривідний. Був зібраний лише один автомобіль цієї моделі, проте згодом досвід отриманий при його створенні, став у нагоді при розробці інших повнопривідних прототипів. Кузов його був значно спрощений, та й створювався 971 більше із прицілом на замовлення армії.

Читайте також:

Жаль, не для України: як виглядав ЗАЗ "Таврія", який робили тільки для іноземців

Навіть зараз би на нього заглядалися: як виглядав рідкісний кабріолет ВАЗ "Сіфер"

Просять 600 тисяч гривень: як виглядає унікальний "горбатий" ЗАЗ, зроблений за спецзамовленням