На превеликий жаль, українському автопрому не давали розвиватися червоні директори з московської верхівки. Адже скільки було в Україні талановитих дизайнерів, які створювали по-справжньому європейські прототипи автобусів, тролейбусів, легкових автомобілів.

Але радянський громадянин не мав виділятися з натовпу. Зробили Запорожець, Москвич чи ВАЗ – ось і катайся. І те, якщо зможеш купити.

Так було і з ЗАЗ "Таврія", яка будувалася вже під час розпаду СРСР. Народні умільці перетворювали сирий варіант української машини на різні версії, у тому числі й на ралійні.

Та сама ралійна Таврія

Один з таких автомобілів – ЗАЗ-1102 ERF-Mobile. Це ралійна версія української "Таврії", виготовлена ​​в Естонії.

Автомобіль відкидав задню частину, де стояв мотор. Власне, як і попередники "Таврії" – "Запорожці". У передній частині розмістили систему додаткового охолодження двигуна та систему відведення зайвих вихлопних газів.

А ось так ралійна Таврія виглядала ззаду

Автомобіль був побудований на трубчастому каркасі, у нього була суттєво розширена колісна база. Одна з причин – створення стійкості ралійного автомобіля та компонування ще двома додатковими повітропроводами для охолодження двигуна.

Ідейним натхненником проекту став К. Кеель – керівник спорттехклубу студії "Естрекламфільм". Замість стандартного мелітопольського двигуна використовували двигун від ВАЗ-2106, форсований до 140 к.с.

Моторний відсік ралійної Таврії

На жаль, за часів СРСР усі вдалі проекти радянських машин чомусь були приречені на провал. Ралійній "Таврії" так і не дали "зелене світло" на участь у престижних перегонах.

Довгий час вважалося, що гоночний болід втрачено, але його знайшли та відновили представники транспортного музею Естонії. Процес реставрації занедбаного автомобіля зайняв близько трьох років.

Читайте також:

В Україні зноситимуть старі житлові будинки: що піде під знесення. Список.

Квітень та травень: астролог назвав переможні дати для ЗСУ та всієї України.

Для чого досвідчені господині додають соду при варінні звичайної картоплі.