Львівський автобусний завод створив новаторський прототип під назвою ЛАЗ «Україна» у рік історичного польоту Юрія Гагаріна у космос. Дизайн автобуса був натхненний космічними мотивами, а його зовнішній вигляд був унікальним поза часом. Навіть через 30 років, у 1990-ті роки, в епоху «біодизайну», його обтічні контури кузова приймали за нову модель іноземного виробника.

ЛАЗ «Україна» випередив свій час за технічними характеристиками:

Він мав безкаркасний (несучий) кузов місткістю 36 осіб.

Автобус оснащений найновішим двигуном від ЗІЛ-130 потужністю 150 кінських сил, що дозволяло розвивати швидкість до 100 км/год.

5-ступінчаста коробка передач із синхронізаторами полегшила роботу водія.

ЛАЗ «Україна-1»: архівне фото
ЛАЗ «Україна-1»: архівне фото

На ЛАЗ «Україна» були встановлені пневмогідравлічні гальма, система, яка випередила свій час та була реалізована лише у 1990-х роках на моделі ЗІЛ «Бичка».

Він також мав пневматичну підвіску кузова та двосторонні амортизатори.

Однією з його новаторських особливостей стало використання замість звичних напівжорстких сидінь зручних крісел, запозичених із пасажирської авіації, що робило його винятково зручним для громадського транспорту.

ЛАЗ «Україна-1»: архівне фото
ЛАЗ «Україна-1»: архівне фото

ЛАЗ «Україна-1»: архівне фото
ЛАЗ «Україна-1»: архівне фото

Навіть сьогодні, з деякими сучасними оновленнями, такими як світлодіодна оптика, ЛАЗ «Україна-1», як і раніше, мав би футуристичний вигляд і міг би легко спантеличити фахівців з автобусної техніки завдяки своєму непідвладному часу дизайну та інноваційним функціям.

Читайте також:

Що означає сон, у якому вам сняться ті, кого вже немає: чи треба хвилюватися

У Повітряних силах розповіли про запаси ракет, якими Росія обстрілює Україну

Таких солодких та м'ясистих помідорів ви ще не куштували: ось як їх треба поливати у липні