Маловідомий факт, що Україна розпочала випуск мотоциклів ще 1931 року. Вперше цю історію відкрив мотоцикл ХМЗ-1М, який випустили на Харківському автоскладальному заводі у кількості лише 300 штук.

Докладніше про легендарний транспортний засіб читайте в нашому матеріалі.

Автор мотоцикла, конструктор Солдатенко, при створенні цієї моделі орієнтувався на американський байк Harley-Davidson, який купив для випробувань в Україні. В результаті ХМЗ-1М отримав конструктивні рішення, "збережені" у Harley.

Мотоцикл ХМЗ-1М оснащений 350-кубовим 8-сильним двигуном повітряного охолодження та 3-ступінчастою МКПП. Надалі він був запланований для виробництва у кількості 4 000 одиниць, включаючи замовлення на постачання армії, але був покинутий, оскільки радянський уряд не планував виробляти мотоцикли у Харкові.

За весь час своєї історії ХМЗ-1М був єдиним мотоциклом, зробленим в Україні, який досі вважається національним надбанням. Крім цього, ця модель мала і свою особливість - дві фари головного світла.

ХМЗ-1М розганявся до 90 км/год і мав витрату палива лише 3,5 л/100 км. Він був оснащений ланцюговою передачею та гальмами на обох колесах, що було досить сучасним рішенням для свого часу.

Бажання створити мотоцикл в Україні було спровоковано прагненням бути нарівні із розвиненими західними країнами. І пам'ять про унікальний ХМЗ-1М досі не втрачено і завжди залишатиметься як відкриття українського мотопрому.

Скріншот із мережі

Скріншот із мережі

Читайте також:

Називався "колгоспник": як виглядав "Москвич", який робили для мешканців села. Фото

Справжня "барбухайка": українець продає саморобний легковик за 2 тисячі доларів. Фото

Повністю із пластику: як би виглядав "горбатий" Запорожець у наш час. Фото прототипу