Мрія дитинства будь-якого пацана 90-х – вело-мопед.

Мало хто знає, але найпершим двошвидкісним мопедом, створеним на Львівському мотозаводі, став випущений 1967 року мопед МП-043. Відомо було, що його уніфікували екіпажною частиною з легким мопедом МВ-044, а колесами, двигуном та органами управління — з мопедом "Рига-3". А ось виробництво двигунів для мопеда МП-043 освоїв Коврівський механічний завод.

Мопед МП-043 вийшов дуже незвичайним: він мав рубані форми, два паливні баки та капот, що закриває двигун. При цьому МП-043 міг розганятися до 50 км\год і мав вагу 48 кг.

Технічні характеристики мопеда МП-043:

  • габаритні розміри, мм: довжина 1825, ширина (керма) 720, висота 970;
  • дорожній просвіт – 135 мм;
  • суха вага – 48 кг;
  • максимальна швидкість – 50 км/год;
  • ємність паливного бака – 3,8 л;
  • середня витрата палива (суміш бензину А-72 з олією у пропорції 20:1) на 100 км у літній час – 2,2 л;
  • двигун: Ш-51, двотактний, одноциліндровий, з повітряним охолодженням; об'єм 49,8 см3, потужність 2 л.с.;
  • карбюратор – К35Б;
  • система запалення – від магдино;
  • зчеплення: дводискове, в масляній ванні;
  • КПП – двоступінчаста;
  • рама: трубчаста, зварена;
  • передня вилка: телескопічна, з пружинними амортизаторами;
  • задня вилка: важіль з телескопічними амортизаторами;
  • гальма – колодкового типу.

Крім того, мопед МП-043 комплектувався фарою, дзеркалом заднього виду, багажником та набором інструменту для ремонту в дорозі.

Мопед був розроблений у 1966 році, і після дорожніх випробувань у Серпухові був рекомендований до виробництва. Щоправда, випускався цей мопед недовго (1967-1968 рр. ), після чого на зміну МП-043 прийшла модифікація МП-046.

Ще б пак, досить прогресивний для кінця 60-х дизайн мопеда МП-043 був насторожено зустрінутий споживачами. Форми переднього і заднього крил, форма паливного бака, що зорово укрупнює раму, широкі площини, що капотують - все це не співпадало з стереотипним уявленням про мопед в СРСР як велосипеді з моторчиком. Так, що звикли до легких мотовелосипедів, покупці відмовлялися набувати цієї
моделі, хоча вона цілком відповідала загальним тенденціям розвитку мотобудування.

До речі, нещодавно реставраторам вдалося відтворити оригінальний вигляд першого 2-швидкісного мопеда львівського мотозаводу - ЛЗМ МП-043. Тепер раритет не лише виглядає, як із заводу, а й чудово їздить.

Нагадаємо, виробництво мототехніки у Львові розпочалося 1958 року на базі велосипедного заводу. Першою моделлю був мотовелосипед ЛГЗ В-902, конструкцію якого розробили у Харкові. Але вже 1964 року у Львові було розроблено та запущено у виробництво власну модель одношвидкісного мотовелосипеда ЛЗМ МВ-042 "Львів'янка".

Читайте також:

Зараз би таких каталися до ночі: як виглядали рідкісні маршрутки "Запорожець". Круто робили

Жаль, не для України: як виглядав ЗАЗ "Таврія", який робили тільки для іноземців

За таку зараз дадуть мільйони: як виглядав рідкісний радянський позашляховик ВАЗ "Магістр"