Запорізький автомобільний завод всі ми знаємо за двома-трьома основними народними моделями: ЗАЗ 965 "Горбатий", ЗАЗ 968 "Вухатий", ЗАЗ 1102 "Таврія". Однак це не означає, що заводські конструктори сиділи склавши руки і милувалися лише цими моделями. Як виявилося, на базі серійних моделей ЗАЗ створювалися свого часу досить незвичайні прототипи, концепти та дрібносерійні автомобілі.

Так, наприклад, завдяки працям інженерів столичного НАМІ у 1963 році з'явилася перша спроба створення спортивного купе.

Дизайн кузова ЗАЗ "Спорт-900" аналогів у радянському "автопромі" не мав. Деталі кузова були виготовлені з легких склопластикових панелей. Машина була оснащена стандартним 27-сильним двигуном та 4-ступінчастою МКПП, що дозволяло розвивати швидкість понад 100 км/год за вагою менше 500 кг.

Довжина автомобіля була 3725 мм, а висота – 1170 мм. Машина могла спокійно взяти на борт двох дорослих у супроводі двох дітей.

Але через складності, що виникли при виготовленні полегшених склопластикових панелей кузова та дорожнечі виробництва, автомобіль не потрапив у серію. Усього з 1963 до 1969 року було випущено шість таких машин.

Що ж до випуску серійного "вухатого" Запорожця, то до нього підходили досить довго через кілька досвідчених зразків.

Так, у 1961 році виготовили дві подібні машини. Перший варіант відрізнявся екстремальним нахилом задньої стійки та великими, стильними задніми ліхтарями і був дуже схожим на Москвич 403 (ззаду).

А другий варіант прототипу ЗАЗ-969 мав досить цікаву зовнішність. Фахівці говорили, що він був схожий на німецький задньомоторний NSU Prinz 4, випущений також у 1961 році.

Читайте також:

Які машини заборонять в Україні: доведеться відмовитись від поїздок

Tesla по-радянському: як виглядав перший електричний "Запорожець"

Друг на все життя: названо 10 найнадійніших автомобілів. З ними не розлучаються